Informatie en advies voor verwijzers
Ben je verwijzer en heb je vragen over passende hulp voor volwassenen (18+) met psychische klachten?
Wil je weten wat er naast behandeling in de GGZ nog meer mogelijk is aan begeleiding en ondersteuning binnen jouw eigen regio Nijmegen?
- Wij denken met je mee. We maken daarbij gebruik van een actuele sociale kaart en overleg met een netwerk van wegwijzers;
- Binnen zeven werkdagen ontvang je via VIPlive of beveiligde mail advies over mogelijkheden voor passende hulp;
- Dat kan binnen de GGZ zijn, maar ook een initiatief in het sociaal domein, zoals gesprekken met een maatschappelijk werker, hulp bij financiën of lotgenotencontact.
Hoe kan ik mijn vraag stellen?
Er zijn twee manieren om verwijsadvies aan te vragen:
1. Via VIPLIve (consultatie)
2. Via het online aanvraagformulier
Vergeet niet toestemming te vragen van patiënt/inwoner.
- Vraag patiënt om toestemming om gegevens uit te wisselen voor schriftelijk overleg
- Vermeld kort de vraag van patiënt/inwoner en je eigen vraag als verwijzer;
- Vul in het formulier geen gegevens in die tot de betrokkene te herleiden zijn;
- We voeren geen triage uit, we adviseren alleen over de verwijzing van de casus, niet over de inhoud van de problematiek;
1. Via VIPLive
Klik bij consultatie op ‘consulenten’ en ‘Mental Health Verbindt’. Het voordeel van aanvragen via VIPLive is dat het advies direct gekoppeld is aan het patiëntendossier. Heb je hulp nodig bij consultatie via VIPLive, dan is onderstaande instructie beschikbaar.
2. Via het aanvraagformulier
Je kan je vraag ook stellen via ons online aanvraagformulier. Het voordeel van het aanvraagformulier is dat we dan al meer informatie hebben om gericht een advies te kunnen geven. Binnen 7 werkdagen ontvang je via beveiligde mail een antwoord. Het formulier staat ook op NEOnet.